< Terug naar nieuws

Heineken laat geur achter in C1000 en SdB


Distrifood maandag 29 september 2008
Bron: ANP

ZOETERMEER – Klanten van drie vestigingen van C1000 en een winkel van Super de Boer ruiken in deze supermarkten de komende twee weken de geur van brandend hout.

Bierbrouwer Heineken heeft in deze winkels speciale displays gezet, die de geur van een brandende openhaard voortbrengen. De brouwer wil de klant op deze manier verleiden meer bockbier te kopen.
 
Voorzet

‘Instore marketing heeft alles te maken met verleiding. Zintuigen zijn een belangrijk onderdeel van het verleiden. Wij doen een voorzet voor de ambiance waarin je in deze tijd thuis bockbier drinkt’, is de uitleg van manager trade & instore Jurgen Mohr van Heineken over de actie.
 
Proef
Afhankelijk van de uitkomsten van deze proef zal Heineken mogelijk vaker geurmarketingtechnieken gaan toepassen. De supermarkten waar het publiek wordt getrakteerd op de associatie met de herfst zijn C1000-vestigingen in Hoofddorp, Leiderdorp en Nieuw Vennep en een Super de Boer in Leimuiden.

Link artikel >