< Terug naar nieuws

Coca-Cola verleidt klanten met grasgeur

Door CHRISTA VAN DER HOFF

ROTTERDAM - Coca-Cola begint binnenkort in twintig grote supermarkten in ons land een proef met machines die de geur van versgemaaid gras verspreiden.

Het experiment wordt gehouden in aanloop naar het EK voetbal, onder meer bij Super de Boer, C1000 en Albert Heijn. De geurverspreider zit in een display die er uitziet als een minivoetbalstadion. ,,Wij leggen er ook kunstgras bij, zodat de klant meteen weet wat hij ruikt,’’ vertelt Johan Boersma, marketingmanager bij Coca-Cola. Coca-Cola is het eerste grote merk dat geur in de supermarkt toepast om consumenten tot aankoop te verleiden. Rob van der Kleijn van het gelijknamige bedrijf in Bergen op Zoom levert de geurverspreiders. ,,Wij willen de geur van vroeger terugbrengen in de supermarkt, maar dan op een subtiele manier. Je moet het gras niet door de hele winkel heen ruiken.’’

Link artikel >