In het Nieuws

Heineken laat geur achter in C1000 en SdB
Bierbrouwer Heineken heeft in deze winkels speciale displays gezet, die de geur van een brandende openhaard voortbrengen.
Lees verder >



Rookverbod zadelt cafés op met ‘vervelende geurtjes’
‘Nare geurtjes dragen niet bij aan een leuk avondje uit’, zegt Rob van der Kleijn van VanderKleijnSenses. Dat bedrijf, specialist in geurmarketing, meent dat het rookverbod in de horeca dat sinds 1 juli geldt, naast voor- ook nadelen kent.
Lees verder >



Coca-Cola verleidt klanten met grasgeur
Coca-Cola begint binnenkort in twintig grote supermarkten in ons land een proef met machines die de geur van versgemaaid gras verspreiden.
Lees verder >



Vrouwen beslissen met de neus
Geurmarketing is een begrip geworden, goed voor een top tien notering in de lijst van Amerikaanse marketinginstrumenten. Het wordt ingezet om lekkere luchtjes te verspreiden, maar ook om onwelriekende walmen te ‘overstemmen’.
Lees verder >



Geur maakt de consument mild en kooplustig
De Casanova’s van deze wereld weten het al eeuwen. Een beetje liefdesbrief werkt beter als je hem parfumeert. Marketingdeskundigen weten het ook. Naast de look and feel van een product of gehele winkel kan ook de geur een belangrijke impuls zijn voor een gewenste aankoop.
Lees verder >



Kalmerende sinaasappelgeur voor politiekorps
De sinaasappelgeur die wordt losgelaten in het hoofdbureau van de politie, heeft een positief effect op de medewerkers en een rustgevende werking op arrestanten.
Lees verder >



Radio interview Amsterdam FM 106.8
Radio interview op maandag 4 augustus 2008 om 13 uur.
Luister verder >


Radio interview Radio 2 FM 106.8
Radio interview op dinsdag 20 mei 2008 om 8:15 uur.
Luister verder >